Senest opdateret 28. april
15. udgave fra 2006 på Hans Reitzels forlag
ISBN: 87-412-0374-7
Kategorier: Dansk, Faglitteratur, Leksikon, Ordbøger & leksika, Psykologi, Sprog, Studiebøger, Undervisning
pris: 195 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1400 gram
indbundet Hovedvægten af opslagsordene ligger på psykologiske og pædagogiske begreber, og fra tilstødende fagområder er der i de senere udgaver medtaget mange ord, der har tilknytning til psykologi og pædagogik. Det drejer sig blandt andet om antropologi, etik, etnologi, filosofi, kriminologi, medicin, psykiatri, sociologi og statistik.
Senest opdateret 28. april
fra 1971 på forlaget Carlsen
Oplag: 6
ISBN: 87-562-.0153-2
Kategorier: Biopati, Børnebøger, Børn & forældre, Musik, Pædagogik
pris: 145 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 650 gram
indbundet Børn elsker de gamle danske børnerim og -sange, og det gør tegner Iben Clante også, for sjældent er de blevet så smuk illustreret som i "Dig og mig og vi to" . Børnene vil lytte til rimene og remserne og synge med på sangene og hver gang med lige stor forønelse. "Dig og mig og vi to" er lige ideel som rim- og remsebog og sangbog og giver børnene en oplevelse, som de har til fælles med andre børn og deres forældre. skønne illustrationer af Iben Clante God fornøjelse!
Senest opdateret 28. april
6. udgave fra 1984 på Politikkens forlag
Oplag: 1
ISBN: 87-567-3902-8
Kategorier: Billedbøger, Biologi, Børn & forældre, Natur, Ordbøger & leksika
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 500 gram
indbundet Bogen er en smuk og praktisk ledsager til skovturen for den, der vil lære skovens dyr nærmere at kende.omhandler det lavere dyreliv og det angreb på skovens træer og buske Hver af bogens 456 smådyr beskrives med kendetegn, forekomst, levevis og forvekslingsmuligheder. De mange smukke og livagtige akvareller gør det nemt at kende de forskellige arter fra hinanden - også for begynderen.
Senest opdateret 28. april
1. udgave fra 2008 på forlaget Gyldendal
Oplag: 1
ISBN: 978-87-02-06741-5
Kategorier: Billedbøger, Børnebøger
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 650 gram
indbundet skønne tekster og tegninger lige som børnene elsker og ren nostalgi.
Senest opdateret 28. april
1. udgave fra 2013 på forlaget Peopless press
Oplag: 5.
ISBN: 978-87-7137-071-3
Kategorier: Krimi/spænding, Romaner
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 950 gram
indbundet og med smudsomslag Da den stenrige Elizabeth Caspersen finder en dvd med en kynisk menneskejagt i sin afdøde fars pengeskab, hyrer hun Michael Sander, eksklusiv privatdetektiv. Han ender som den jagede i en sag, hvor sandheden overskrider alle grænser.
Senest opdateret 23. april
3. udgave fra 2018 på forlaget samfundslitteratur
ISBN: 978-87-593-3202-3
Kategorier: Erhverv, Faglitteratur, Kommunikation, Samfundsvidenskab, Studiebøger, Undervisning
pris: 195 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 650 gram
paperback Metode og projektskrivning giver en bred introduktion til de metoder, som bruges i de samfundsvidenskabelige fag og discipliner. Thomas Harboe præsenterer og forklarer de begreber, fremgangsmåder og værktøjer, der er vigtige, når man laver undersøgelser og skriver rapporter og opgaver. Bogen giver grundig vejledning i, hvordan man som studerende laver en problemformulering, vælger mellem kvantitative og kvalitative metoder, diskuterer det videnskabelige grundlag, foretager dataindsamling, laver informationssøgning, vælger mellem spørgeteknikker, sammensætter spørgeskemaer, får struktur på sin arbejds- og skriveproces m.m.
Senest opdateret 23. april
2. udgave fra 2016 på forlaget Systime
Oplag: 2.
ISBN: 978-87-616-6147-0
Kategorier: Erhverv, Faglitteratur, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Studiebøger, Undervisning
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 400 gram
paperback Oplevelsesøkonomi – forundring, forandring, forvandling behandler dominerende teorier og værktøjer i alle led af værdikæden og belyser oplevelsesøkonomiens potentialer og mangfoldighed med eksempler og cases fra forskellige brancher – nationalt og internationalt. Teorierne behandles ud fra en praksisnær tilgang med cases og eksempler som bl.a. Fårup Sommerland, Disney, Autostadt, Læsø Salt, Astrid Lindgren Verden, Rainforest Café og Britain’s got talent. Desuden behandler bogen oplevelsesøkonomiske aspekter ifm. herregårde, sport- og musikevents, gastronomi og lystfiskeri. 2. udgaven har selvstændige kapitler om autenticitet, oplevelsesrum og events samt et nyt afsnit om oplevelsens psykologiske struktur. Udgivelsen henvender sig til alle med interesse for oplevelsesøkonomi. Velegnet til studerende på korte videregående uddannelser (KVU) og kan anvendes på gymnasieniveau.
Senest opdateret 22. april
4. udgave fra 2018 på forlaget Hans Reitzels
Oplag: 1.
ISBN: 978-87-412-7156-9
Kategorier: Erhverv, Faglitteratur, Jura, Markedsføring, Studiebøger, Undervisning
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1900 gram
paperback Det er en fagligt solid og pædagogisk lærebog til faget erhvervsjura på fx markedsføringsøkonom-, serviceøkonom- og handelsøkonomuddannelserne. Bogen omhandler: Juridisk metode Retssystemet Aftaleret Køberet Erstatningsret Produktansvar Selskabsret Markedsføringsret E-handelsret Varemærkeret Persondataret Servicejura HR-jura
Senest opdateret 22. april
2. udgave fra 2017 på forlaget Hans Reitzels
ISBN: 978-87-412-6428-8
Kategorier: Erhverv, Kommunikation, Markedsføring, Studiebøger, Undervisning
pris: 220 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 1900 gram
kraftig paperback MODERNE MARKEDSFØRING er en lærebog i markedsføring i vores stadigt mere digitaliserede verden, hvor nye vilkår, udfordringer og muligheder løbende ændrer både dagligdagen og fremtiden for såvel virksomheder som borgere. TEKNOLOGI OG DIGITALISERING har påvirket alle facetter af markedsføring. Introduktion af online forretningsmodeller, der nemt og hurtigt forbinder udbud og efterspørgsel, datadrevne beslutninger, automatisering, hvor det er muligt, effektmålinger på KPI’er i realtid samt Internettet og specielt sociale medier har givet forbrugerne mere indsigt, indflydelse og mulighed for interaktion. Virksomhederne har fået nye muligheder for bl.a. målrettet individualiseret produktudvikling, kommunikation, dialog og effektmålinger, men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen inddrager både de nyeste marketingbegreber og behandler de klassiske markedsføringsteorier og -modeller ved at justere dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og muligheder på digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases.
Senest opdateret 20. april
fra 1951 på forlaget Carlsen
Oplag: 1.
ISBN: 87-562-0609-7
Kategorier: Billedbøger, Børnebøger, Børn & forældre, Tegneserier, Ungdom
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 500 gram
Prins Valiant 1. Prins Valiant adskiller sig fra mange moderne tegneserier ved, at der ikke er talebobler, men al talen er placeret i teksten under billedet. Et andet interessant element var fra starten, at figurerne blev ældre i takt med, at årene gik. For at kunne fortsætte serien i så mange år (og undgå at Valiant bliver for gammel til at kunne slås) er denne idé dog langsomt blevet afviklet, således at figurene i dag kun ældes ganske langsomt.